Opnieuw vertinnen van een vintage waterkoker.

Ik heb een schitterende 60er Jaren waterkoker van het Engelse Russell Hobbs. De waterkoker werkt nog als nieuw en de buitenkant en het bakeliet is ook nog in topstaat! Alleen het tin in de binnenkant is versleten waardoor het koper te zien is. Dit is natuurlijk niet veilig meer. Is er iemand op deze webpagina die volr mij de waterkoker opnieuw zou kunnen vertinnen? Ik kan zelf de waterkoker uit elkaar halen zodat alleen de ketel overblijft, dan werkt het denk ik makkelijker.

Groet, Henk.

Henk van der Ploeg, Leeuwarden

5 april 2024

Antwoord

Onze vereniging is een vereniging van verzamelaars, wij zijn er niet zeker van of het wel tin is wat aan de binnenkant zit. Onze technische kennis is daarvoor ook niet toereikend. Een reparateur die de binnenkant zou kunnen herstellen hebben wij helaas voor u niet paraat. Wel hebben wij voor u de websie van Russell Hobs gevonden op https://nl.russellhobbs.com. Wellicht dat zij u verder kunnen helpen met advies.