Tinmerken

Ga naar de merken-database Download de uitleg

• In onze digitale merkenbank, met méér dan 4.500 “records”, vindt men de gegevens van méér dan 3.350 Nederlandse tinnegieters. Vanaf ± 1400 tot ver in de 20e eeuw. Van ruim 1.000 tinnegieters is/zijn één of méér merk(-en) bekend en die zijn dan ook in deze merkenbank als afbeelding opgenomen. Totaal zijn er meer dan 2.600 merken afgebeeld.
  • U kunt als “gast” inloggen bij de “Merkenbank” door te klikken op de button linksboven. U komt dan op een pagina met een inlogscherm. Klik op het rondje bij “guest account” en daarna op “log in”.
    U hoeft dus niet meer met een gebruikersnaam en een wachtwoord in te loggen!

• Ander gebruik dan alleen raadpleging is niet toegestaan.
  • Voor verdere informatie kunt u mailen naar: merkenbank@nederlandsetinvereniging.nl
  • U kunt natuurlijk ook overwegen om lid te worden van onze vereniging. Klik daarvoor hieronder op de button.

Pewter Marks

• In this database, with more than 4,500 records, you can find the data of more than 3,150 Dutch pewterers from ± 1400 until well into the 20th century. From more than 1,000 pewterers one or more marks are known and are in this database as an image.
    All together there are more than 2,500 marks.
    Use other than consultation is not allowed.
  • You can log in for  the  “Dutch Pewter Marks”  by clicking on the red button upper left (Ga naar merkenbank database) on this page.  Then use the radiobutton “guest account” and then “log in”.

• For more information, you can always mail to: merkenbank@nederlandsetinvereniging.nl