kandelaar Hugo Leven C.Kurz & Co

Beste Tin experts,
Uit erven heb ik 2 kandelaars verkregen. Ontwerper is mij bekend. Hugo Leven. De kandelaars zijn gefabriceerd door C.Kurz & Co en in de bodem voorzien van etsmerk. De kandelaars werden met name geproduceerd door Kayserszinn. Bij aanbieden veilinghuis gaf men te kennen dat het om een replica gaat, vond dit nogal apart en geloof dat ook niet. Ik kan helaas nergens vinden of C.Kurz& Co deze in productie heeft gehad, wel dat ze jugendstil voorwerpen gingen produceren. Graag uw advies/jaartal en of bepaling jaartal stempel. Met vriendelijke groet, Ellen van Gent

Ellen van Gent, Diemen

7 november 2023

Antwoord

Gezien het merk is het wel zeker dat deze kandelaars gemaakt zijn bij Kurz in Tiel. Het is ons niet bekend dat men daar ooit ontwerpen van Hugo Leven heeft uitgevoerd. Mogelijk is het ontwerp van deze kandelaars dus wél erg geïnspireerd door hem. Sorry, door een foutje van ons zijn uw foto's helaas door ons verwijderd. Als u ze ons nog een keer wilt sturen zullen wij ze alsnog toevoegen aan dit antwoord op uw vraag.