Tinnen lepeltjes
Beste,
Bij het brijbakje zaten ook 2 lepels, maar ik denk zelf dat het geen originele set is. Kunt u misschien zien wie ze gemaakt heeft? Heb de engeltjes van Faco bekeken en daar zit bij allemaal de vorm van een schildje rond en bij deze niet. Ze zijn behoorlijk buigzaam, kan dus veel lood bevatten, of ze kunnen van de 18de eeuw zijn, want toen was het tin schijnbaar ook heel zacht.
Wat ik trouwens zie bij de misslag van het bakje, daar heeft de roos 5 blaadjes, en ook nog blaadjes rond de helm knop. Dus totaal andere bloem.
Mvg,
Carola André
Carola André , Axel
28 mei 2026
Antwoord
Dit merk is bij ons onbekend maar het ziet er wel erg 20e eeuws uit. En tin is nu nog net zo hard (of zacht) als eeuwen geleden.
