Naam: Wessel Septer
Plaats: Heinkenszand
Datum: 6-2-2019
Geachte heer, mevrouw, Graag wil ik weten wanneer deze drinkbeker voor zieken is gemaakt en door wie. Het stempel kan ik niet vinden. maten en gewicht: 134 gram hoogte 6 cm. breed bovenkant 5,5 cm onderkant 4,2 cm. Op de zijkant is door een bezitter met een scherp voorwerp de volgende tekst geschreven: J.G. Burgers Wadenoijen 1876. Ben benieuwd of U iets kunt vinden. Met dank en beste groet Wessel Septer(72)

Het merk op dit ziekenbekertje is van tinnegieters Justus van Maurik, Utrecht, geboren 1772, werkzaam 1815 - 1835, overleden 1835. De letter F in het hart van de roos staat voor Fijntin. Over de vorige eigenaars kunnen wij u verder niets vertellen.