Naam: Ytze
Plaats: Rotterdam
Datum: 6-8-2019
Ik heb 2 bodemvondsten overgenomen. Een tinnen eikeltjes kan (ca. 1725 uit omgeving Den Haag) en een tinnen lepel (ca. 1600, Holland). Beide merken kan ik nergens vinden. De kan toont de letters PGM met 2 sterren en iets wat lijkt op een kroontje? Ook is er een hoek te zien met kleine dwars streepjes er doorheen. Het merk op de lepel is erg moeilijk om te zien. Het is een roos met wat lijkt een kroontje waar de letters W I . ? in lijkt te staan. Waarschijnlijk zijn het onbekende merken, maar misschien weet u iets meer. Ik waardeer u reactie ten zeerste. Met vriendelijke groet, Y. van der Sluis

De kan is zeker geen bodemvondst. Het merk is van de Zwitserse tinnegieter Pietro Guiseppe Magiacco uit Wallis en werkzaam rond 1800. De lepel lijkt een bodemvondst en is waarschijnlijk 17e-eeuws. Een tinnegieter kunnen we niet aan het merk toe schrijven.