Recente publicaties:

Van Tin gegoten, van tin genoten

Recente artikelen:
Recente artikelen in de Tinkoerier

Nederlandse TinVereniging
Secretariaat:
fredw.hubert@gmail.com

De Bossche tinnegieter en zijn tin |een overzicht.

Geschreven door Ton Kooyman, erelid van de Nederlandse TinVereniging.

Het boek behandelt de geschiedenis van de tinnegieters die gedurende meer dan vijf eeuwen in ’s-Hertogenbosch werkzaam zijn geweest. Uitvoerig wordt ingegaan op de belangrijke verzameling drinkkannen van de Illustre Lieve Vrouwe Broederschap en de enig overgebleven Bossche stadskan uit een serie van zes, uit 1630.
Het boek bevat ook een overzicht van alle tot nu toe bekende Bossche tinnegieters, met waar mogelijk de door hen gebruikte merken. Ook afbeeldingen van voorwerpen uit particuliere en museale collecties, die samen misschien wel negentig procent vormen van alle objecten, die in ’s-Hertogenbosch vervaardigd zijn.

Prijs: € 22,50 (exclusief verzendkosten)

Te bestellen bij:

Jan Beekhuizen Kunst en Antiekhandel
Nieuwe Spiegelstraat 49
1017 DD Amsterdam
Tel: 0031 (0)20 6263912
Fax: 00 31 (0)20 6275905
E-mail: info@janbeekhuizen.nl

Of klik hier om te bestellen.

De Bossche tinnegieter en zijn tin, een overzicht

De Bossche tinnegieter en zijn tin |een overzicht.

Written by Ton Kooyman, member of honour of the Nederlandse Tinvereniging.

The book covers the history of the 'tinnegieters' who have worked for more than five centuries in 's-Hertogenbosch. Detail the important collection drinking jugs of the 'Illustre Lieve Vrouwe Broederschap' and the only remaining 'stadskan' from a series of six, from 1630. The book also includes a listing of all known so far 'Bossche tinnegieters', including the by them used marks. Also images of objects from private and museum collections, which together might be ninety percent of all objects, which are manufactured in 's-Hertogenbosch.

Price: € 22,50,- (without sending costs)

Click here to order